About Us Members Unit Listing Events Costuming Resources Forum Contact Us Trading Cards

Forum and Costume Controls

FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups  medals.php?sid=45d98c34a1048037aa2f2ac7fd3572ceMedals   RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in

REMINDER: Do not change your e-mail address yourself. Please read this first for why.

Underground Rebellion in Belgium
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> Benelux Base -> Benelux Archive
View previous topic :: View next topic  
Author Message
selana-certra ()

Medals: None

PostPosted: Thu Oct 19, 2006 9:50 pm    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Bien, je vais parler en français alors si vous le souhaitez.<br>
<br>
Les autres membres fanwars feront ce qu’ils souhaiteront mais pour ma part, je ne me joindrais vous, aussi simple que cela.<br>
Pourquoi, c’est simple, je ne peux pas travailler et je me répète avec des gens ou je n’arrive pas avoir confiance, je n’ai peut être que 21 ans comme vous me l’avez fait remarquer via MSN mais je suis assez adulte pour savoir avec qui je dois faire quelque chose et avec qui je ne veux pas fonder quelque chose.<br>
Ceci n’est que mon avis, je ne suis pas l en tant que fanwars (désolée si vous l’avez cru) mais en tant qu’Angélique vu que vous connaissez mon prénom, je suis encore libre de mes décisions et j’ai opté pour être en dehors de votre groupe que vous êtes en train de créer.<br>
<br>
Je vous bien écouté lors de notre contact MSN et j’ai bien pris note, vous pensez peut être que je suis tellement jeune que j’ai l’esprit obscurcit mais j’aurais bien des choses vous apprendre, je suis ma foi très expérimentée malgré mon âge et je viens d’une famille de politiciens, j’ai l’habitude de ce genre de chose.<br>
De même que j’ai collaboré 5 ans au bas mot avec MSF, je sais ou je mets les pieds et en ce qui concernes votre groupe, je préfère m’abstenir, n’y voyer qu’une jeune femme qui n’a pas envie d’être justement la jeune femme tellement jeune qu’on peut l’influencer.<br>
Je vous l’ai dit via MSN, j’ai beaucoup appris de mes gros bébés (les volcans) et je pense que ces derniers ont beaucoup vous apprendre, une chose déj , ne jamais se fier a l’âge de quelqu’un, vous seriez très surpris.<br>
Je vais me permettre de vous donner deux exemple de ce type, deux exemples tirés de star wars, l’un est celui d’une jeune reine de 14 ans qui a osé reprendre sa planète a la fédération du commerce, le second est deux jumeaux de 19 ans a qui l’ont doit les plans de l’étoile noire et la destruction de cette dernière !<br>
<br>
Je ne suis pas l en tant que fanwars mais en tant que simple fan et c’est en tant que telle que j’ai pris ma décision, je préfère m’abstenir de toute appartenance avec votre groupe, ceci est une décision personnelle et qui n’est en aucun cas une décision animé par la fanwars.<br>
Nous travaillerons sans doute ensemble cote cote lors d’event comme facts et je n’ai rien contre cela mais je ne ferais pas partie de votre groupe par manque de confiance, mon jeune âge me met en garde sans doute.<br>
J’ai l’esprit ouvert et clair et je ne vois que de belles promesses et de belles paroles mais pas de faits, peut être d’ici quelques mois je réviserais mon jugement.<br>
Mais cela sera le résultat de mure réflexion et d’observation de votre base, lorsque j’aurais vu ce que cela donne, appelez ca un esprit de compétition, pour ma part, j’appelle ca ne pas vendre la peau de l’ours avant de l’avoir tué !<br>
<br>
Je suis navrée que vous vous emportiez car ma décision est réfléchie et posée ainsi que chacun de mes mots dans ce mail ou le mail précédent, je suis tête reposé et pleinement conscience de mes actes et de ma décision, je ne serais pas des vôtres.<br>
<br>
Je vous demanderais de prendre ma décision comme une décision isolée et personnelle, ce qu’elle est d’ailleurs et non comme un membre fanwars.<br>
Si vous faisiez le contraire néanmoins, cela reviendrait dire que vous n’avez pas saisi ce que je vous écris très clairement pourtant et ce serait regrettable malheureusement.<br>
<br>
Bien vous, selana-certra<br>

(EDIT - It appears the transfer mangles some words - jrh)
Copied from the old Rebel Legion forum wrote:
Bien, je vais parler en fran�ais alors si vous le souhaitez.

Les autres membres fanwars feront ce qu�ils souhaiteront mais pour ma part, je ne me joindrais � vous, aussi simple que cela.
Pourquoi, c�est simple, je ne peux pas travailler et je me r�p�te avec des gens ou je n�arrive pas � avoir confiance, je n�ai peut �tre que 21 ans comme vous me l�avez fait remarquer via MSN mais je suis assez adulte pour savoir avec qui je dois faire quelque chose et avec qui je ne veux pas fonder quelque chose.
Ceci n�est que mon avis, je ne suis pas l� en tant que fanwars (d�sol�e si vous l�avez cru) mais en tant qu�Ang�lique vu que vous connaissez mon pr�nom, je suis encore libre de mes d�cisions et j�ai opt� pour �tre en dehors de votre groupe que vous �tes en train de cr�er.

Je vous bien �cout� lors de notre contact MSN et j�ai bien pris note, vous pensez peut �tre que je suis tellement jeune que j�ai l�esprit obscurcit mais j�aurais bien des choses � vous apprendre, je suis ma foi tr�s exp�riment�e malgr� mon �ge et je viens d�une famille de politiciens, j�ai l�habitude de ce genre de chose.
De m�me que j�ai collabor� 5 ans au bas mot avec MSF, je sais ou je mets les pieds et en ce qui concernes votre groupe, je pr�f�re m�abstenir, n�y voyer qu�une jeune femme qui n�a pas envie d��tre justement la jeune femme tellement jeune qu�on peut l�influencer.
Je vous l�ai dit via MSN, j�ai beaucoup appris de mes gros b�b�s (les volcans) et je pense que ces derniers ont beaucoup � vous apprendre, une chose d�j�, ne jamais se fier a l��ge de quelqu�un, vous seriez tr�s surpris.
Je vais me permettre de vous donner deux exemple de ce type, deux exemples tir�s de star wars, l�un est celui d�une jeune reine de 14 ans qui a os� reprendre sa plan�te a la f�d�ration du commerce, le second est deux jumeaux de 19 ans a qui l�ont doit les plans de l��toile noire et la destruction de cette derni�re !

Je ne suis pas l� en tant que fanwars mais en tant que simple fan et c�est en tant que telle que j�ai pris ma d�cision, je pr�f�re m�abstenir de toute appartenance avec votre groupe, ceci est une d�cision personnelle et qui n�est en aucun cas une d�cision anim� par la fanwars.
Nous travaillerons sans doute ensemble cote � cote lors d�event comme facts et je n�ai rien contre cela mais je ne ferais pas partie de votre groupe par manque de confiance, mon jeune �ge me met en garde sans doute.
J�ai l�esprit ouvert et clair et je ne vois que de belles promesses et de belles paroles mais pas de faits, peut �tre d�ici quelques mois je r�viserais mon jugement.
Mais cela sera le r�sultat de mure r�flexion et d�observation de votre base, lorsque j�aurais vu ce que cela donne, appelez ca un esprit de comp�tition, pour ma part, j�appelle ca ne pas vendre la peau de l�ours avant de l�avoir tu� !

Je suis navr�e que vous vous emportiez car ma d�cision est r�fl�chie et pos�e ainsi que chacun de mes mots dans ce mail ou le mail pr�c�dent, je suis � t�te repos� et pleinement conscience de mes actes et de ma d�cision, je ne serais pas des v�tres.

Je vous demanderais de prendre ma d�cision comme une d�cision isol�e et personnelle, ce qu�elle est d�ailleurs et non comme un membre fanwars.
Si vous faisiez le contraire n�anmoins, cela reviendrait � dire que vous n�avez pas saisi ce que je vous �cris tr�s clairement pourtant et ce serait regrettable malheureusement.

Bien � vous, selana-certra
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Dark Trooper ()
Archived Member Profile

Medals: 1 (View more...)
Gold Star (Amount: 1)

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 8:31 am    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

J’ai l’esprit ouvert et clair et je ne vois que de belles promesses et de belles paroles mais pas de faits, peut être d’ici quelques mois je réviserais mon jugement.

It is always easy to sitback and do nothing just like you are doing. Your critisisum is duly noted and will be taken into account in the near future. I respect people's opinions as long as they do not harm the image of The Rebel Legion of course. I maybe the CO but I do appriciate people's remarks and opinions as long they there based on good judgement which in this case so far as I am concerned really isn't the case.

I am still wondering how in gods name you can judge a group that is only officialy active since this monday and then go telling those people; I don't see any reults, only talk and promises ! Excuse me for saying but for my part that doesn't seem like an adult talking to me.

As far as I am concerned that is very lame. Sure maybe you will change your mind within a few months and join up but at this point , to be honest, I really don't care what you think about our group. We completely start from zero from this point with also zero budget.

Je ne suis pas là en tant que fanwars mais en tant que simple fan et c’est en tant que telle que j’ai pris ma décision, je préfère m’abstenir de toute appartenance avec votre groupe, ceci est une décision personnelle et qui n’est en aucun cas une décision animé par la fanwars.

It does not seem that way. It looks that you are speaking for every member of Fanwars and I am sure I am not the only one who sees it that way. Of course you are free to do whatever you want with this but this discussion really has no relevancy anymore with the Rebel Legion or our course and plans for the future.

ne pas vendre la peau de l’ours avant de l’avoir tué !

That is exactly what you are allready doing with The Rebel Legion over here in Belgium. I have the impression this thing is going to escalate. I think it is time to contact some people to avoid problems in the near future.

The way I see it is that the french speaking Belgians want nothing to do with the dutch speaking. The only solution is that you guys create your own outpost for the french speaking people of Belgium. I see no other solution for the moment.

It has been years since somebody did something for the RL in Belgium and now that some people came forward we only get critisism. 

I sincerely hope things will change very soon. Don't get me wrong. This is not anything personal but just my point of view on things. So let's keep it fun in the future and we will see where to go for from there. Do not be to hasty in your decisions and judgements.

That is all I got to say about this.

DT

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Sompeetalay ()

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 8:58 am    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Oh dear ... I'd say this is much to do about nothing. Have a little faith in 'Dark Trooper'. He is very capable and especially in reaching the goals he plans to reach. He has already done much more than just walking around in a 'SW'-costume. I'm sure he will do everything he can to support all fans with Rebel outfits.

Consider this ... there hasn't been a Belgian Outpost in the last couple of years. Be glad that someone has finally taken the effort to start a new one. If you really don't want to be a part of the Belgian Outpost, I'm sure our French neighbours will be glad to welcome you in their ranks.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Khepry (Jan Wilms)
Benelux Base CO
Benelux Base CO

PostPosted: Fri Oct 20, 2006 9:38 am    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

I just have to completely agree with DT and Sompee. There hasn't been any word of a Belgian Legion in years. Why is it that when someone else picks up the task, other people start judging them from day zero.

In the past years, nothing stood in peoples ways to start this group up for themselves.

As said previously, it's a new Legion. I feel we deserve a chance. Turning this into a competition would be foolish, our passion is nothing to fight over, but to get together the people with the same ideas.

concerning DT's capabilities, I've known him for several years now. when he says he'll get something done, HE WILL GET IT DONE.

greetz,

Khepry

Back to top
Sofie ()
Archived Member Profile

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 12:27 pm    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Hey selana, I partly understand your anger towards DT.

When I had my first talks to him, he acted like I was to young to understand it and had much to learn. It must be his statement or something.

He's a very stange man sometimes. I couldn't find it with him either in the beginning. But once you get to know him, you'll see his character also has good sides. He may be acting like he's not listening, and he thinks he's the world, but that's just how he is.

But he also can achieve great things.

And, he maybe not always act like it, but he listens to everyone. He can get so fixated at things he wants to do for us, that he can't sleep untill it's finished. His way's of conversating aren't always so normal, but he achieved many things already. I believe in him. And if he ever has a problem, we'll be there to help him. He's not the only one capable in this new movement. We have some great minds already. But every new member is welcome.

If fanwars is scared about us taking thei members, I won't mind to be a member of Fanwars as well. I'm sure we don't have to fight for this.
Back to top
Dark Trooper ()
Archived Member Profile

PostPosted: Sat Oct 21, 2006 2:46 pm    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Strange man ? Thanks Sofie for the remark, I will woop your arse within in the next days or so   and yes you are still young compared to me. We got to know each other better and I know that I can't count on you when when I need help.

That is what we need, people we can count on, not people judging us allready when we even didn't get started. Have little faith !

One of my goals, and of all of you guys out there who know me is to get results. How can you make an omelet without breaking the eggs ? I always deliver what I promise and when this should get to a point when this does not happen somebody else can and may take over command.

I do not see myself as the best man for this job, I never do and I am also never satisfied with my own work. I take in account everybody's opinion when it comes to the point but I am also strongly fixated on rules and regulations.

Yes, I do work hard, I have very busy job, I leave at 6.30AM and get home at 6.30PM and on top of that I am always working on Star Wars. My girlfriend is not very happy with this. I spent a lot of time in my workshop preparing things. It oftens comes to a point when se says, come to bed know...... when I take a look at the clock it sometimes allready is 2.30AM.

But I think finally this conversation has arrived to a point where everybody had a chance to tell us his/her opinion which is a good thing.

DT

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Reaper
Guest

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 11:32 pm    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

I know I'm late in posting here, so please deal with that.

After reading through the posts above, I see something very disturbing coming up.

The Rebel Legion is an open group. It's open to all rebel costumers. we don't require this to be your only priority, or the only group you associate with.

For most of the history of the Legion, we have been the new group in areas. Fan Forces, the 501st and other local groups have all come before us. But it's been the members of this group that has allowed us to not only become one of the biggest groups in the world, but to continue to spread.

I understand that with agroup already existing here, and a language difference and probably more.

But there is also a great opertunity for the Rebel Legion to grow yet again. judging anything this close to it just starting is not only not fair, but holding it back fromt he very beginning.

When I helped form this Legion, and it "went public" There was alot standing in our way. Unfortunately, here in the states, there was another group that refused to give usd a chance. It made the process of getting a foot in the door on events alot more difficult then it had to be. Had the groups worked together, it would have helped BOTH groups.

I do not want to see that happena gain, and as Legion CO, It's my job to do what I can to keep this from happening.

Unfortunately in this case, The fact that one side of the situation is not a member of the legion does limit what can be done. Darktrooper is the elected Leader of the Outpost here, and I respect his efforts to build the outpost into a base. I would like nothing better then to see the other group - Fanwars - work with, and possibly eventually see more cross membership. We are, after all, all working to increase the public profile of the Rebel costuming groups.

I do ask that everyone treat everyone else with respect, and not put down someone else's group.

Thanks everyone.

Back to top
Dark Trooper ()
Archived Member Profile

PostPosted: Tue Oct 24, 2006 7:24 am    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Thanks Reaper for the feedback.

I hate to say so but I am little disapointed in Selana-Certa. I very well understand her postion and opinion in this mather and will also respect them. The fact remains that it is impossible to judge a group allready who has to start up things from zero and saying I see much talk but no resluts..

We cannot force somebody to join up but I leave the door open for everybody so all are welcome to join up as I told several times allready ! If she decides to join up within a few weeks/months she is free to do so without any problems.

We will get the job done over here in Belgium but it will take some time. So please all just wait it out a bit, Rome wasn't build overnight either :-)

For the moment the website and forum are first priority just like legion regulations state. I would very much like to work together with other fanclubs based in Belgium or even outside as long we all share the same goal ===> having fun, Star Wars, making the alliance grow.

Still much too learn we all have, organize ourselves we must

DT

Back to top
Fenicia ()
Archived Member Profile

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 5:15 pm    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

I will join you when en where I can.
Back to top
Dark Trooper ()
Archived Member Profile

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 7:07 pm    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Let's hope your full membership demand get authorized as soon as possible !

You are now the second one still awaiting approval from the enlistment office.

We are growing bit a bit whiwh is a good thing !

DT

Back to top
Dark Trooper ()
Archived Member Profile

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 8:41 am    Post subject: Underground Rebellion in Belgium Reply with quote

Your memebership has been approved a few eeks ago ! Woehoe !

Another Rebel

Our boards are up and running but we still have some trouble with the website..... work still needs to be done on that to get it online but our boards are tweaked and ready for action.

Rebel Legion Benelux boards ==> http://www.phpbbserver.com/rladminbelgium

You have to subscribe in order to get access to them.

DT

Back to top
mperor
Guest

PostPosted: Fri Mar 16, 2007 10:37 pm    Post subject: Reply with quote

content removed by the author

Last edited by mperor on Sun Apr 01, 2007 12:29 pm; edited 1 time in total
Back to top
Dark Trooper ()
Archived Member Profile

PostPosted: Fri Mar 16, 2007 11:08 pm    Post subject: Reply with quote

Stefan (meperor), nobody is invisible to me. As I told you in the past I am pro collaborating with other fanclubs/costumeclubs. I still have the e-mail here where you clearly state that you do not want to be a member in two different costume clubs.

Therefor you contact Ed (Legion CO) to be removed from the membershiplist. Just for the record, nobody is driving you out of the Rebel Legion, you took that decision yourself. I simply didn't contact you anymore because you expliced also mentionned this in your mail "We should keep everything low profile" so I did so don't go on telling people I didn't take the effort to contact you. You didn't want me to anymore so I didn't.

I am aware of spiel being a RL member but I did not contact him because you would see that as foul play to try to take your members away. That sort of behaviour doesn't fit in my book so I let it be.

When you take a closer look at the memberlist is is very hard to see who is who and from what base they are coming. I know what Spiel looks like and you, that's how I found out you guys where a member but this is besides the question.

You stated, not two costume clubs for me, asked for removal and quickly started up your own Rebel Costume club (yes I was aware of this) which is Called The Crescent Moon alliance and suddenly now you are coming back on your decision.

I wish you all the best with CMA and hope it works out and I'm sure it will go nicely. I am open for collaboration so it's all up to you. Don't start trowing mud around when it's not necessary.

Instead of starting a fuzzz on these boards and contacting the council behind my back you could have talked to me first about the past, present and future. But what done is done and I don't get easily mad about these things so there you go.

Let's keep things friendly between CMA and RLB like we did in the past. Also the fact that you order your troops to complete there removal from Rebel Legion says something more about the intentions towards Rebel Legion and rises even more questions.

This is the last thing I have to say about this. I am moderator and further reply's will be deleted and forwarded to the Legion Council for further evaluation.

It is also my task to keep this board clean, referring to the Legion Charter.

DT
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> Benelux Base -> Benelux Archive All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can post calendar events in this forum
The Rebel Legion is a worldwide Star Wars costuming organization comprised of and operated by Star Wars fans. While not sponsored by Lucasfilm Ltd., it is Lucasfilm's preferred volunteer Rebel costuming group. Star Wars, its characters, costumes, and all associated items are the intellectual property of Lucasfilm. © 2014 Lucasfilm Ltd. & ™ All rights reserved. Used under authorization.