About Us Members Unit Listing Events Costuming Resources Forum Contact Us Trading Cards

Forum and Costume Controls

FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups  medals.php?sid=25ace5450c6a98e50dba716fa208d68eMedals   RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in

REMINDER: Do not change your e-mail address yourself. Please read this first for why.

Vår nya logo!
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> Nordic Base - Wampa's Cave -> Nordic Archive
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vargman (Vargman Bjrsborn)
Archived Member Profile

Medals: None

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 10:46 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Vår fina logo är spikad!

---

Ska Jedi-W's förslag bli vår nya logo?

Om någon vill opponera sig eller komma med ändringar eller synpunkter, så har de fram tills den 1:a juni på sig.

Annars lägger jag upp den som vår officiella symbol!

/ Johan, aka Darth Lars

ursprungligt meddelande från Vargman:

------------------------

Fick ett mail från Matt idag.

"Greetings from the Rebel Legion council!

I'm trying to get all of the Bases and Outposts to design a logo and get a 3.5

inch patch made in time for DragonCon this year. At present, your base has no

logo. Could you start a thread on your forum and/or talk to your members

about a logo?"

Någon som känner sig manad?

Kanske någon som vill ta över här med då jag numer har bytt sida och ser mig själv mer som TK-7702 of the imperial 501st...  *duckar för eventuella blasterskott*

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Darth Lars
Guest

PostPosted: Sun May 01, 2005 1:24 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Bara för att få diskussionen igång, ett grovt utkast:

Jag gav flaggan en liten skuggning för att den ska se rund ut.

Vad sägs om att ha t.ex. en Wampa eller en X-wing i bilden?

En annan idé: Ett rebellemblem i skimrande guld med en himmelsblå bakgrund.

Alla ni som inte är fulla medlemmar än, kom med idéer och synpunkter ni också!
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Tue May 03, 2005 10:01 am    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Hallå! Äntligen här...

Jag tänker nog göra ett försök, lutar åt ett infruset rebellemblem med istappar och en Wampa.

Vi får se var det stannar.

Back to top
View user's profile Send private message
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Tue May 03, 2005 8:23 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

OK, här kommer ett förslag. Lite för många färger för att bli ett bra tygmärke just nu men det är bara ett utkast.

Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Tue May 03, 2005 8:25 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Inser just nu att det borde stått "Swedish Outpost...men va f-n, det går också att ändra!
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Wed May 04, 2005 10:36 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Här kommer nästa försök, nu med rätt namn och allt!

Det kanske inte är så lätt att se men det skall alltså föreställa själva grottan i snöberget bakom loggan. Kan nog göras lite tydligare...

/Jedi-W

Back to top
Obi Anne (Johanna Nybelius)
Active Legion Member

Medals: 1 (View more...)
Philippines Typhon Relief (Amount: 1)

PostPosted: Mon Jun 06, 2005 8:36 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Det tog lång tid innan jag såg grottan, såg bara berget. Skulle det vara möjligt att rebellmärket i grottöppningen, och istället för berget ovanför att symbolisera Hoth så är det istappar i grottöppningen eller något sånt.

Tycker att den mer detaljerade loggan är bland det snyggaste jag sett!

Skulle tycka att det var kul om vi kunde få fram en logga så att man kunde få en sån där snygg sig med namn och ID på som många amerikaner har.
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Mon Jun 13, 2005 7:13 am    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Här kommer en variant till. Hade tyvärr inte sett ditt inlägg innan jag gjorde den OA.

Jag gillar också dom där banners som en del medlemmarna har, det måste vi helt klart sikta på att ordna!

Back to top
Darth Lars
Guest

PostPosted: Thu Jun 16, 2005 6:16 am    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Fin logga Jedi-W, men jag tror att rebelloggan skulle vara tydligare och bilden mer balanserad om rebelloggan var gul.
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Sun Jun 19, 2005 8:06 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Bra idé! Jag testar och återkommer.
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Mon Jan 23, 2006 4:24 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Här går det långsamt, men framåt:

Ett nytt förslag men få ändringar!

Back to top
Active Legion Member

PostPosted: Tue Jan 24, 2006 7:32 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Den där gillar jag skarpt!
Back to top
Darth Lars
Guest

PostPosted: Sun Jan 29, 2006 6:44 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Vad sägs om att göra grottöppningen större och ha en grå siluett av en man som hänger i taket?
Back to top
Active Legion Member

PostPosted: Mon Jan 30, 2006 10:30 am    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Det tror jag skulle bli för plottrigt.
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Thu Feb 02, 2006 7:42 pm    Post subject: Vår nya logo! Reply with quote

Jag håller nog med OA, det blir plottrigt när det skall broderas. Man kan ju i och för sig göra grottöppningen större ändå men då blir det ju mindre "is och snö" i bilden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> Nordic Base - Wampa's Cave -> Nordic Archive All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can post calendar events in this forum
The Rebel Legion is a worldwide Star Wars costuming organization comprised of and operated by Star Wars fans. While not sponsored by Lucasfilm Ltd., it is Lucasfilm's preferred volunteer Rebel costuming group. Star Wars, its characters, costumes, and all associated items are the intellectual property of Lucasfilm. © 2014 Lucasfilm Ltd. & ™ All rights reserved. Used under authorization.