About Us Members Unit Listing Events Costuming Resources Forum Contact Us Trading Cards

Forum and Costume Controls

FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups  medals.php?sid=fc5258d2e1b657fdf644c3e16a189a03Medals   RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in

REMINDER: Do not change your e-mail address yourself. Please read this first for why.

Jawakostüm

Post new topic   Reply to topic    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> German Base Yavin -> Öffentliches Forum -> German Archive
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kleiner Jawa ()

Medals: None

PostPosted: Tue Aug 09, 2011 2:35 pm    Post subject: Jawakostüm Reply with quote

Hallo erstmal,

bin neu hier und wollte micht erstmal vorstellen bin der domi und interresiere mcih natürlich für star wars bin derzeit 16 jahre alt und hatte vor mit 18 der rebellenlegion beizutreten

also ich möchte mir ein jawaköstüm zulegen und wolltee mal fragen ob jemand so nett sein könnte und mir sagen könnte ob es denn hierzu einige links gibt und wie die richtlinien denn so aussehen

mfg kleriner Jawa
Nimé (Vanessa)
German Base CO
German Base  CO

Medals: 3 (View more...)
Celebration Europe 2 (Amount: 1)

PostPosted: Tue Aug 09, 2011 6:28 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo kleiner Jawa! Leia Buns
Willkommen bei uns.

Also, der Knackpunkt beim Jawa-Basteln ist die Suche nach geeignetem Stoff. Ich selbst will meiner Kostümsammlung auch einen kleinen Quieker hinzufügen, suche aber schon seit Monate nach einem bezahlbaren Film-nahen Stoff.
Der in den Staaten meist verwendete Stoff ist der sog. "Monk's Cloth", der hierzulande so was wie Panamabindung entspricht, aber recht teuer ist.

Was die Standards anbelangt: RL-Link

Jawas

Required Items:
- Rusty-Brown cloak with pointy hood of a loose-weave fabric (hood should be separate from cloak). Cloak may be sewn closed or have an off center opening the length of the garment. The sleeves and bottom remain unhemmed.
- 2 Large, glowing yellow LED eyes spaced apart like human eyes.*
- Dark gloves free of adornments such as buckles or straps
- Leather/Vinyl bandoleer with pouches.
- Black material/mask to hide face (face paint is not acceptable).
- Foot and lower legs covered in wrappings, tan, brown, or rusty-brown.
No exposed skin.
Entire costume should appear tattered and "weathered".

Recommended Options:
- Second Bandoleer
- Black lining may be sewn into the hood
- A crude natural colored leather vest may be worn over the robe
- Realistic black fur may be applied to the tops of the gloves
- Ion blaster or rifle (as seen in Episodes IV and VI)
- Droid caller (as seen in Episode IV)
- Microflame welder (as seen in Episode IV) [/url]

Ansonsten erreichst du über die Suchfunktion des Forums ein paar Threads, die Jawas behandeln. Wink
Active Legion Member

Medals: 1 (View more...)
Rebels 4 Japan (Amount: 1)

PostPosted: Wed Aug 10, 2011 1:46 pm    Post subject: Reply with quote

Da Nessi dir schon gute Tipps gegeben hat, belasse ich es bei einem einfachen Hallo und Willkommen!

Falls du irgendwelche Fragen hast, kannst du dich gern an uns wenden. Egal ob kostümbezogen oder nicht. Smile

GBY | Temple Assistant Master
KJO | Member

Join the KJO - Form a Temple - Have fun!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TK-Ben-1372 (Magnus Müller)
Rebel Legion Reserve

PostPosted: Wed Aug 10, 2011 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo und ebenfalls willkommen.. versuch gerne deine Kostüme selbst zu machen wenn Du kannst, aber gelegentlich gibt es bei 3..2..1 gute Angebote. Vorher solltest Du aber lieber unsere Kontakte hier ausschöpfen. LG MM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kleiner Jawa ()

PostPosted: Fri Aug 12, 2011 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

ok danke echt cool das mir so schnell geholfen wurde werde mich dann mal nach den ferien daran machen es fertig zu bekommen und vlt bin ich zur noris force con am 16.-18. 9. 2011 im Nürnberger Planetarium fertig und werd mal ein paar von euch mal so kennen lernen, von denen die geiselwind nciht dabei waren

kleiner Jawa
Post new topic   Reply to topic    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> German Base Yavin -> Öffentliches Forum -> German Archive All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can post calendar events in this forum
The Rebel Legion is a worldwide Star Wars costuming organization comprised of and operated by Star Wars fans. While not sponsored by Lucasfilm Ltd., it is Lucasfilm's preferred volunteer Rebel costuming group. Star Wars, its characters, costumes, and all associated items are the intellectual property of Lucasfilm. © 2014 Lucasfilm Ltd. & ™ All rights reserved. Used under authorization.