About Us Members Unit Listing Events Costuming Resources Forum Contact Us Trading Cards

Forum and Costume Controls

FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups  medals.php?sid=9d285065112c0251de5811bc5400778fMedals   RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in

REMINDER: Do not change your e-mail address yourself. Please read this first for why.

Systugan
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> Nordic Base - Wampa's Cave -> Nordic Archive
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vargman (Vargman Bjärsborn)
Archived Member Profile

Medals: None

PostPosted: Fri Jan 09, 2004 8:13 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

Medeltida klĂ€nning.  LĂ„ter snyggt. Finns det bilder? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Obi Anne (Johanna Nybelius)
Active Legion Member

Medals: 1 (View more...)
Philippines Typhon Relief (Amount: 1)

PostPosted: Sat Jan 10, 2004 10:33 am    Post subject: Systugan Reply with quote

Jag har lÀmnat nÄgra till en kompis som sa att hon skulle scanna, men det har hÀnt en del allvarliga saker i hennes familj sÄ jag tror inte hon prioriterar det pÄ ett tag.
Back to top
View user's profile Send private message
Vargman (Vargman Bjärsborn)
Archived Member Profile

PostPosted: Mon Jan 12, 2004 8:17 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

OK, Det Àr lugnt...

Familjen och sĂ„nt gĂ„r ju alltid före...   Om du inte fĂ„tt scannat innan mĂ€ssan och du skall sova hĂ€r sĂ„ har jag scanner om du vill ha hjĂ€lp med inscanning).

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Active Legion Member

PostPosted: Mon Jan 19, 2004 9:25 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

Jag har en bild iallafall uppe hÀr: http//:www.geocities.com/sture_skywalker/medeltid
Back to top
Petey Zax ()

PostPosted: Thu Jan 29, 2004 5:12 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

Jag hÄller pÄ att fila pÄ tvÄ ljussablar, som har bestÀllts av mig för lÀnge sedan till en fanfilm. Jag brukar inte göra nÄgra sablar pÄ bestÀllning .. och tÀnker inte göra nÄgra efter det hÀr heller. För mycket jobb för för lite pengar! Sad

Den ena sabeln Àr en Jedi-sabel, gjord som en blandning av Anakin's och Luke's. Den andra Àr en Sith-sabel med tÀnder högst upp, och graverade hieroglyfer som ska fyllas med guldfÀrg, annars rÀtt enkel.

Sen funderar jag pÄ hur jag ska klÀ mig till mÀssan i Göteborg. Vill gÄ som jedi, men .. vilken jedi? Jag vill gÄ som en karaktÀr ur nÄgon film, men vill inte mixtra för mycket med smink och peruker o dyl.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Active Legion Member

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 8:05 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

Det Àr riktigt mysig att sÀtta pÄ en mastodontfilm och sitta och sy. IkvÀll har jag sett Det rÀtta virket och broderat blomsterslingor omkring fyra rosor pÄ min schal.
Back to top
Active Legion Member

PostPosted: Sat Apr 17, 2004 12:29 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

Min picknick-klÀnning Àr nu istort sett komplett, fÄr vÀl ge mig ut pÄ en liten fotografering sÄ att jag kan lÀgga in den som en av mina kostymer hÀr.
Back to top
Darth Lars
Guest

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 9:11 pm    Post subject: Systugan Reply with quote

Whoa. NÀstan precis ett Är sedan mitt senaste inlÀgg (som Petey Zax). Till mÀssan i Gbg förra Äret gick jag som Jedi utan nÄgra konstigheter...

Jag hÄller pÄ att uppgradera Jedi-kostymen lite till C3. BÀltet har numera ett riktigt spÀnne och inte bara kardborreband. Jag har ocksÄ gjort nya zabrak-horn att ha i pannan, men jag tÀnker inte sÀtta pÄ mig en obekvÀm peruk igen som förra gÄngen jag gick som zabrak. Jag hoppas ocksÄ att jag har hittat ett par bruna ridstövlar i storlek 45 som jag kan ha. Jag ska till butiken och prova nÀr jag fÄr tid.

Jag ska börja med en Rebel Fleet Commander-kostym ocksÄ. Jag hade bestÀllt tvÄ hjÀlmar frÄn en kille som inte gjort den förut, men han misslyckades och betalade tillbaks mina utlÀgg. Jag hittade snabbt nÄgon annan som kunde göra dem Ät mig, och hoppas fÄ dem om tvÄ veckor.

Det svĂ„ra i kostymen Ă€r dock att sy jackan.. Jag letar mönster, har rotat i morsans garderob efter inspiration, och letat efter billiga jackor pĂ„ Ö&B och second hand. Jag ska ha ridstövlarna till den hĂ€r kostymen ocksĂ„.

Jag kÀnner till nÄgra andra som ocksÄ vill ha RFT-hjÀlmar (dÀrför jag har bestÀllt tvÄ Smile ) och klÀ ut sig till rebeller. Jag hoppas att de fullföljer sina planer och sedan blir medlemmar hÀr. Smile
Back to top
Jedi-W (Henrik Waldedal)
Archived Member Profile

PostPosted: Mon May 30, 2005 11:30 am    Post subject: Systugan Reply with quote

Jag fÄr vÀl vara en god ny medlem och fylla pÄ trÄdarna lite hÀr.

Mina nÀrmaste planer Àr att komplettera min Endor kostym. Saknar ryggsÀck, bandoliervÀska, bÀltesvÀska av lÀder (har en av tyg pÄ ena sidan), radiopryl till bandolieren, gradbeteckning och naturligtvis vapen.
Skall Àven göra om dom delar som jag var tvungen att forsera för att bli i tid till premiÀren, sÀrskilt hjÀlmen.

Fast den hÀr gÄngen fÄr det ta den tid det tar...

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Rebel Legion Forum Index -> Rebel Bases Europe -> Nordic Base - Wampa's Cave -> Nordic Archive All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can post calendar events in this forum
The Rebel Legion is a worldwide Star Wars costuming organization comprised of and operated by Star Wars fans. While not sponsored by Lucasfilm Ltd., it is Lucasfilm's preferred volunteer Rebel costuming group. Star Wars, its characters, costumes, and all associated items are the intellectual property of Lucasfilm. © 2014 Lucasfilm Ltd. & ™ All rights reserved. Used under authorization.